発表年月
|
タイトル/共同研究者
|
発表者
|
掲載誌
|
巻・号・頁
|
学会名等
|
2023/01 |
STAMPER: Human-machine Integrated Drumming.
Daisuke Uriu, Shuta Iiyama, Taketsugu Okada, Takumi Handa, Azumi Maekawa, Masahiko Inami
|
Daisuke Uriu, Shuta Iiyama, Taketsugu Okada, Takumi Handa, Azumi Maekawa, Masahiko Inami |
|
|
Extended Abstracts of the 2023 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems |
2020/08 |
身体移動による選択をとりいれた押韻表現のためのインスタレーション「韻を踏む」のデザインプロセスと考察
眞鍋, 美祈, 高嶺, 航, Richard, Sahala Hartanto, 瓜生, 大輔, 檜山, 敦, 稲見, 昌彦
|
眞鍋, 美祈, 高嶺, 航, Richard, Sahala Hartanto, 瓜生, 大輔, 檜山, 敦, 稲見, 昌彦 |
|
|
エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2020論文集 |
2020/01 |
The Tight Game: Implicit Force Intervention in Inter-personal Physical Interactions on Playing Tug of War
Azumi Maekawa, Shunichi Kasahara, Hiroto Saito, Daisuke Uriu, Ganesh Gowrishankar, Masahiko Inami
|
Azumi Maekawa, Shunichi Kasahara, Hiroto Saito, Daisuke Uriu, Ganesh Gowrishankar, Masahiko Inami |
|
|
ACM SIGGRAPH 2020 EMERGING TECHNOLOGIES |
2020/01 |
投擲運動を実現する人間機械協調動作システムの開発
前川 和純, 松原 晟都, 脇坂 崇平, 瓜生 大輔, 檜山 敦, 稲見 昌彦
|
前川 和純, 松原 晟都, 脇坂 崇平, 瓜生 大輔, 檜山 敦, 稲見 昌彦 |
|
|
ロボティクス・メカトロニクス講演会講演概要集 |
2019/12 |
第24回大会報告
苗村 健, 長谷川 晶一, 鳴海 拓志, 牧野 泰才, 野間 春生, 青山 一真, 脇坂 崇平, 福嶋 政期, 伴 祐樹, 泉原 厚史, 雨宮 智浩, 吉元 俊輔, 阪口 紗季, 瓜生 大輔, 杉浦 裕太, 山岡 潤一, 前川 和純, 吉田 成朗,
遠藤 恵一, 今村 伊知郎, 吉田 ひさよ, 小泉 直也, 小川 剛史, 味八木 崇, 葛岡 英明, ソン ヨンア, 野嶋 琢也, 稲見 昌彦, 筧 康明, 檜山 敦, 一居 太朗, 木村 朝子
|
苗村 健, 長谷川 晶一, 鳴海 拓志, 牧野 泰才, 野間 春生, 青山 一真, 脇坂 崇平, 福嶋 政期, 伴 祐樹, 泉原 厚史, 雨宮 智浩, 吉元 俊輔, 阪口 紗季, 瓜生 大輔, 杉浦 裕太, 山岡 潤一, 前川 和純, 吉田 成朗,
遠藤 恵一, 今村 伊知郎, 吉田 ひさよ, 小泉 直也, 小川 剛史, 味八木 崇, 葛岡 英明, ソン ヨンア, 野嶋 琢也, 稲見 昌彦, 筧 康明, 檜山 敦, 一居 太朗, 木村 朝子
|
|
|
日本バーチャルリアリティ学会誌 |
2019/01 |
類似写真の閲覧がもたらす話題生成と対面コミュニケーション
香取 真知子, 瓜生 大輔, 稲見 昌彦, 檜山 敦
|
香取 真知子, 瓜生 大輔, 稲見 昌彦, 檜山 敦 |
|
|
人工知能学会全国大会論文集 |
2019/01 |
ExLeap: Minimal and highly available telepresence system creating leaping experience
Atsushi Izumihara, Daisuke Uriu, Atsushi Hiyama, Masahiko Inami
|
Atsushi Izumihara, Daisuke Uriu, Atsushi Hiyama, Masahiko Inami |
|
|
2019 26TH IEEE CONFERENCE ON VIRTUAL REALITY AND 3D USER INTERFACES (VR) |
2019/01 |
Demo hour.
Frederik Hojlund Westergard, Jonathan Komang-Sonderbek, Malthe Emil Blichfeldt, Jonas Fritsch, Tiffany Wun, Claire Mikalauskas,
Kevin Ta, Joshua Horacsek, Lora Oehlberg, Daisuke Uriu, William Odom, Mei-Kei Lai, Masahiko Inami, Harvey Bewley, Laurens
Boer
|
Frederik Hojlund Westergard, Jonathan Komang-Sonderbek, Malthe Emil Blichfeldt, Jonas Fritsch, Tiffany Wun, Claire Mikalauskas,
Kevin Ta, Joshua Horacsek, Lora Oehlberg, Daisuke Uriu, William Odom, Mei-Kei Lai, Masahiko Inami, Harvey Bewley, Laurens
Boer
|
|
|
Interactions |
2018/01 |
SenseCenser: an Interactive Device for Sensing Incense Smoke & Supporting Memorialization Rituals in Japan
Daisuke Uriu, Sai Taoka, William Odom, Masahiko Inami, Mei-Kei Lai
|
Daisuke Uriu, Sai Taoka, William Odom, Masahiko Inami, Mei-Kei Lai |
|
|
DIS 2018: COMPANION PUBLICATION OF THE 2018 DESIGNING INTERACTIVE SYSTEMS CONFERENCE |
2016/01 |
変わりゆく遺影の意義とデザイン : 絵画、写真、デジタル(第九部会,研究報告,<特集>第74回学術大会紀要)
瓜生 大輔
|
瓜生 大輔 |
|
|
宗教研究 |
2015/01 |
「デジタルの形見」と供養儀礼のデザイン(第十四部会,<特集>第73回学術大会紀要)
瓜生 大輔
|
瓜生 大輔 |
|
|
宗教研究 |
2014/03 |
温度変化グラフを見ながらの加熱調理 : センサー内蔵フライパンpanaviを用いた新システム開発過程―Cooking with Temperature Graph Viewing : Developing a New System with Sensor
Embedded Fry-ing Pan 'panavi'―マルチメディア・仮想環境基礎
瓜生 大輔, 生井 みづき
|
瓜生 大輔, 生井 みづき |
|
|
電子情報通信学会技術研究報告 = IEICE technical report : 信学技報 |
2012/01 |
Where Buddhism Encounters Entertainment Computing.
Daisuke Uriu, Naohito Okude, Masahiko Inami, Takafumi Taketomi, Chihiro Sato
|
Daisuke Uriu, Naohito Okude, Masahiko Inami, Takafumi Taketomi, Chihiro Sato |
|
|
Advances in Computer Entertainment - 9th International Conference |
2012/01 |
Experience 'panavi, ': challenge to master professional culinary arts.
Daisuke Uriu, Mizuki Namai, Satoru Tokuhisa, Ryo Kashiwagi, Masahiko Inami, Naohito Okude
|
Daisuke Uriu, Mizuki Namai, Satoru Tokuhisa, Ryo Kashiwagi, Masahiko Inami, Naohito Okude |
|
|
CHI Conference on Human Factors in Computing Systems |
2011/01 |
Media cushion: soft interface to control living environment using human natural behavior.
Izumi Yagi, Shigeru Kobayashi, Ryo Kashiwagi, Daisuke Uriu, Naohito Okude
|
Izumi Yagi, Shigeru Kobayashi, Ryo Kashiwagi, Daisuke Uriu, Naohito Okude |
|
|
International Conference on Computer Graphics and Interactive Techniques |
2010/01 |
ThanatoFenestra: photographic family altar supporting a ritual to pray for the deceased.
Daisuke Uriu, Naohito Okude
|
Daisuke Uriu, Naohito Okude |
|
|
Proceedings of the Conference on Designing Interactive Systems |
2009/11 |
panavi : センサ・アクチュエータ・無線通信機能を内蔵するフライパンを中心とした、料理スキルの習得を支援するシステム(生活メディアセッション,生活メディア)
生井みづき, 瓜生大輔, 徳久悟, 柏樹良, 稲見昌彦, 奥出直人
|
生井みづき, 瓜生大輔, 徳久悟, 柏樹良, 稲見昌彦, 奥出直人 |
|
|
電子情報通信学会技術研究報告. MVE, マルチメディア・仮想環境基礎 |
2009/11 |
デザイン思考とxtelプラットフォームを統合的に活用する「Smart Kitchen Utensil」の開発 : panaviシステムの着想から製作・展示までの開発過程(生活メディアセッション,生活メディア)
瓜生大輔, 生井みづき, 徳久悟, 柏樹良, 稲見昌彦, 稲蔭正彦, 奥出直人
|
瓜生大輔, 生井みづき, 徳久悟, 柏樹良, 稲見昌彦, 稲蔭正彦, 奥出直人 |
|
|
電子情報通信学会技術研究報告. MVE, マルチメディア・仮想環境基礎 |
2009/01 |
ユビキタスコンテンツ設計手法 : デザイン思考と xtel プラットフォームを統合的に活用するシームレスな開発プロセス
瓜生大輔
|
瓜生大輔 |
|
|
エンタテイメントコンピューティング2009 |
2009/01 |
PHOROL: interactive wall clock art of online shared snapshots.
Daisuke Uriu, Naruhiko Shiratori, Izumi Yagi, Satoru Hashimoto, Masa Inakage, Naohito Okude
|
Daisuke Uriu, Naruhiko Shiratori, Izumi Yagi, Satoru Hashimoto, Masa Inakage, Naohito Okude |
|
|
International Conference on Computer Graphics and Interactive Techniques |
2009/01 |
CaraClock: an interactive photo viewer designed for family memories.
Daisuke Uriu, Naruhiko Shiratori, Satoru Hashimoto, Shuichi Ishibashi, Naohito Okude
|
Daisuke Uriu, Naruhiko Shiratori, Satoru Hashimoto, Shuichi Ishibashi, Naohito Okude |
|
|
Proceedings of the 27th International Conference on Human Factors in Computing Systems |
2008/11 |
写真選択のためのベイジアンネットワーク構築―Bayesian networks for selecting photos―特集 「ベイジアン・ネットワークと応用」および一般
白鳥 成彦, 瓜生 大輔, 橋本 悟
|
白鳥 成彦, 瓜生 大輔, 橋本 悟 |
|
|
人工知能基本問題研究会 |
2008/01 |
Sound Candy: the equipment to expand the experience of play in a playground.
Shuichi Ishibashi, Daisuke Uriu, Naohito Okude
|
Shuichi Ishibashi, Daisuke Uriu, Naohito Okude |
|
|
International Conference on Computer Graphics and Interactive Techniques |
2007/01 |
Sound candy.
Shuichi Ishibashi, Daisuke Uriu, Naohito Okude
|
Shuichi Ishibashi, Daisuke Uriu, Naohito Okude |
|
|
Proceedings of the International Conference on Advances in Computer Entertainment Technology |
2006/01 |
MASTABA: the household shrine in the future archived digital pictures.
Daisuke Uriu, Takahiro Ogasawara, Naohito Shimizu, Naohito Okude
|
Daisuke Uriu, Takahiro Ogasawara, Naohito Shimizu, Naohito Okude |
|
|
International Conference on Computer Graphics and Interactive Techniques |
2005/01 |
Moo-pong.
Yusuke Wada, Jun Usui, Daisuke Uriu, Naohito Okude
|
Yusuke Wada, Jun Usui, Daisuke Uriu, Naohito Okude |
|
|
International Conference on Computer Graphics and Interactive Techniques |
2005/01 |
LATTEMEGANE: the glasses and actuator-network for looking for one's own treasure.
Sho Hashimoto, Daisuke Uriu, Shota Nagao, Yuto Fukushima, Naohito Okude
|
Sho Hashimoto, Daisuke Uriu, Shota Nagao, Yuto Fukushima, Naohito Okude |
|
|
International Conference on Computer Graphics and Interactive Techniques |
2005/01 |
KAYAGOMORI: private space for withdrawing into one's shell and landscape diary to refresh oneself in mind.
Daisuke Uriu, Naohito Okude
|
Daisuke Uriu, Naohito Okude |
|
|
International Conference on Computer Graphics and Interactive Techniques |
|