講演・口頭発表

発表年月 タイトル/共同研究者 発表者 掲載誌 巻・号・頁 学会名等
2023/01 STAMPER: Human-machine Integrated Drumming.
Daisuke Uriu, Shuta Iiyama, Taketsugu Okada, Takumi Handa, Azumi Maekawa, Masahiko Inami
Daisuke Uriu, Shuta Iiyama, Taketsugu Okada, Takumi Handa, Azumi Maekawa, Masahiko Inami Extended Abstracts of the 2023 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems
2020/08 身体移動による選択をとりいれた押韻表現のためのインスタレーション「韻を踏む」のデザインプロセスと考察
眞鍋, 美祈, 高嶺, 航, Richard, Sahala Hartanto, 瓜生, 大輔, 檜山, 敦, 稲見, 昌彦
眞鍋, 美祈, 高嶺, 航, Richard, Sahala Hartanto, 瓜生, 大輔, 檜山, 敦, 稲見, 昌彦 エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2020論文集
2020/01 The Tight Game: Implicit Force Intervention in Inter-personal Physical Interactions on Playing Tug of War
Azumi Maekawa, Shunichi Kasahara, Hiroto Saito, Daisuke Uriu, Ganesh Gowrishankar, Masahiko Inami
Azumi Maekawa, Shunichi Kasahara, Hiroto Saito, Daisuke Uriu, Ganesh Gowrishankar, Masahiko Inami ACM SIGGRAPH 2020 EMERGING TECHNOLOGIES
2020/01 投擲運動を実現する人間機械協調動作システムの開発
前川 和純, 松原 晟都, 脇坂 崇平, 瓜生 大輔, 檜山 敦, 稲見 昌彦
前川 和純, 松原 晟都, 脇坂 崇平, 瓜生 大輔, 檜山 敦, 稲見 昌彦 ロボティクス・メカトロニクス講演会講演概要集
2019/12 第24回大会報告
苗村 健, 長谷川 晶一, 鳴海 拓志, 牧野 泰才, 野間 春生, 青山 一真, 脇坂 崇平, 福嶋 政期, 伴 祐樹, 泉原 厚史, 雨宮 智浩, 吉元 俊輔, 阪口 紗季, 瓜生 大輔, 杉浦 裕太, 山岡 潤一, 前川 和純, 吉田 成朗, 遠藤 恵一, 今村 伊知郎, 吉田 ひさよ, 小泉 直也, 小川 剛史, 味八木 崇, 葛岡 英明, ソン ヨンア, 野嶋 琢也, 稲見 昌彦, 筧 康明, 檜山 敦, 一居 太朗, 木村 朝子
苗村 健, 長谷川 晶一, 鳴海 拓志, 牧野 泰才, 野間 春生, 青山 一真, 脇坂 崇平, 福嶋 政期, 伴 祐樹, 泉原 厚史, 雨宮 智浩, 吉元 俊輔, 阪口 紗季, 瓜生 大輔, 杉浦 裕太, 山岡 潤一, 前川 和純, 吉田 成朗, 遠藤 恵一, 今村 伊知郎, 吉田 ひさよ, 小泉 直也, 小川 剛史, 味八木 崇, 葛岡 英明, ソン ヨンア, 野嶋 琢也, 稲見 昌彦, 筧 康明, 檜山 敦, 一居 太朗, 木村 朝子 日本バーチャルリアリティ学会誌
2019/01 類似写真の閲覧がもたらす話題生成と対面コミュニケーション
香取 真知子, 瓜生 大輔, 稲見 昌彦, 檜山 敦
香取 真知子, 瓜生 大輔, 稲見 昌彦, 檜山 敦 人工知能学会全国大会論文集
2019/01 ExLeap: Minimal and highly available telepresence system creating leaping experience
Atsushi Izumihara, Daisuke Uriu, Atsushi Hiyama, Masahiko Inami
Atsushi Izumihara, Daisuke Uriu, Atsushi Hiyama, Masahiko Inami 2019 26TH IEEE CONFERENCE ON VIRTUAL REALITY AND 3D USER INTERFACES (VR)
2019/01 Demo hour.
Frederik Hojlund Westergard, Jonathan Komang-Sonderbek, Malthe Emil Blichfeldt, Jonas Fritsch, Tiffany Wun, Claire Mikalauskas, Kevin Ta, Joshua Horacsek, Lora Oehlberg, Daisuke Uriu, William Odom, Mei-Kei Lai, Masahiko Inami, Harvey Bewley, Laurens Boer
Frederik Hojlund Westergard, Jonathan Komang-Sonderbek, Malthe Emil Blichfeldt, Jonas Fritsch, Tiffany Wun, Claire Mikalauskas, Kevin Ta, Joshua Horacsek, Lora Oehlberg, Daisuke Uriu, William Odom, Mei-Kei Lai, Masahiko Inami, Harvey Bewley, Laurens Boer Interactions
2018/01 SenseCenser: an Interactive Device for Sensing Incense Smoke & Supporting Memorialization Rituals in Japan
Daisuke Uriu, Sai Taoka, William Odom, Masahiko Inami, Mei-Kei Lai
Daisuke Uriu, Sai Taoka, William Odom, Masahiko Inami, Mei-Kei Lai DIS 2018: COMPANION PUBLICATION OF THE 2018 DESIGNING INTERACTIVE SYSTEMS CONFERENCE
2016/01 変わりゆく遺影の意義とデザイン : 絵画、写真、デジタル(第九部会,研究報告,<特集>第74回学術大会紀要)
瓜生 大輔
瓜生 大輔 宗教研究
2015/01 「デジタルの形見」と供養儀礼のデザイン(第十四部会,<特集>第73回学術大会紀要)
瓜生 大輔
瓜生 大輔 宗教研究
2014/03 温度変化グラフを見ながらの加熱調理 : センサー内蔵フライパンpanaviを用いた新システム開発過程―Cooking with Temperature Graph Viewing : Developing a New System with Sensor Embedded Fry-ing Pan 'panavi'―マルチメディア・仮想環境基礎
瓜生 大輔, 生井 みづき
瓜生 大輔, 生井 みづき 電子情報通信学会技術研究報告 = IEICE technical report : 信学技報
2012/01 Where Buddhism Encounters Entertainment Computing.
Daisuke Uriu, Naohito Okude, Masahiko Inami, Takafumi Taketomi, Chihiro Sato
Daisuke Uriu, Naohito Okude, Masahiko Inami, Takafumi Taketomi, Chihiro Sato Advances in Computer Entertainment - 9th International Conference
2012/01 Experience 'panavi, ': challenge to master professional culinary arts.
Daisuke Uriu, Mizuki Namai, Satoru Tokuhisa, Ryo Kashiwagi, Masahiko Inami, Naohito Okude
Daisuke Uriu, Mizuki Namai, Satoru Tokuhisa, Ryo Kashiwagi, Masahiko Inami, Naohito Okude CHI Conference on Human Factors in Computing Systems
2011/01 Media cushion: soft interface to control living environment using human natural behavior.
Izumi Yagi, Shigeru Kobayashi, Ryo Kashiwagi, Daisuke Uriu, Naohito Okude
Izumi Yagi, Shigeru Kobayashi, Ryo Kashiwagi, Daisuke Uriu, Naohito Okude International Conference on Computer Graphics and Interactive Techniques
2010/01 ThanatoFenestra: photographic family altar supporting a ritual to pray for the deceased.
Daisuke Uriu, Naohito Okude
Daisuke Uriu, Naohito Okude Proceedings of the Conference on Designing Interactive Systems
2009/11 panavi : センサ・アクチュエータ・無線通信機能を内蔵するフライパンを中心とした、料理スキルの習得を支援するシステム(生活メディアセッション,生活メディア)
生井みづき, 瓜生大輔, 徳久悟, 柏樹良, 稲見昌彦, 奥出直人
生井みづき, 瓜生大輔, 徳久悟, 柏樹良, 稲見昌彦, 奥出直人 電子情報通信学会技術研究報告. MVE, マルチメディア・仮想環境基礎
2009/11 デザイン思考とxtelプラットフォームを統合的に活用する「Smart Kitchen Utensil」の開発 : panaviシステムの着想から製作・展示までの開発過程(生活メディアセッション,生活メディア)
瓜生大輔, 生井みづき, 徳久悟, 柏樹良, 稲見昌彦, 稲蔭正彦, 奥出直人
瓜生大輔, 生井みづき, 徳久悟, 柏樹良, 稲見昌彦, 稲蔭正彦, 奥出直人 電子情報通信学会技術研究報告. MVE, マルチメディア・仮想環境基礎
2009/01 ユビキタスコンテンツ設計手法 : デザイン思考と xtel プラットフォームを統合的に活用するシームレスな開発プロセス
瓜生大輔
瓜生大輔 エンタテイメントコンピューティング2009
2009/01 PHOROL: interactive wall clock art of online shared snapshots.
Daisuke Uriu, Naruhiko Shiratori, Izumi Yagi, Satoru Hashimoto, Masa Inakage, Naohito Okude
Daisuke Uriu, Naruhiko Shiratori, Izumi Yagi, Satoru Hashimoto, Masa Inakage, Naohito Okude International Conference on Computer Graphics and Interactive Techniques
2009/01 CaraClock: an interactive photo viewer designed for family memories.
Daisuke Uriu, Naruhiko Shiratori, Satoru Hashimoto, Shuichi Ishibashi, Naohito Okude
Daisuke Uriu, Naruhiko Shiratori, Satoru Hashimoto, Shuichi Ishibashi, Naohito Okude Proceedings of the 27th International Conference on Human Factors in Computing Systems
2008/11 写真選択のためのベイジアンネットワーク構築―Bayesian networks for selecting photos―特集 「ベイジアン・ネットワークと応用」および一般
白鳥 成彦, 瓜生 大輔, 橋本 悟
白鳥 成彦, 瓜生 大輔, 橋本 悟 人工知能基本問題研究会
2008/01 Sound Candy: the equipment to expand the experience of play in a playground.
Shuichi Ishibashi, Daisuke Uriu, Naohito Okude
Shuichi Ishibashi, Daisuke Uriu, Naohito Okude International Conference on Computer Graphics and Interactive Techniques
2007/01 Sound candy.
Shuichi Ishibashi, Daisuke Uriu, Naohito Okude
Shuichi Ishibashi, Daisuke Uriu, Naohito Okude Proceedings of the International Conference on Advances in Computer Entertainment Technology
2006/01 MASTABA: the household shrine in the future archived digital pictures.
Daisuke Uriu, Takahiro Ogasawara, Naohito Shimizu, Naohito Okude
Daisuke Uriu, Takahiro Ogasawara, Naohito Shimizu, Naohito Okude International Conference on Computer Graphics and Interactive Techniques
2005/01 Moo-pong.
Yusuke Wada, Jun Usui, Daisuke Uriu, Naohito Okude
Yusuke Wada, Jun Usui, Daisuke Uriu, Naohito Okude International Conference on Computer Graphics and Interactive Techniques
2005/01 LATTEMEGANE: the glasses and actuator-network for looking for one's own treasure.
Sho Hashimoto, Daisuke Uriu, Shota Nagao, Yuto Fukushima, Naohito Okude
Sho Hashimoto, Daisuke Uriu, Shota Nagao, Yuto Fukushima, Naohito Okude International Conference on Computer Graphics and Interactive Techniques
2005/01 KAYAGOMORI: private space for withdrawing into one's shell and landscape diary to refresh oneself in mind.
Daisuke Uriu, Naohito Okude
Daisuke Uriu, Naohito Okude International Conference on Computer Graphics and Interactive Techniques