発表年月
|
タイトル/共同研究者
|
掲載誌
|
巻・号・頁
|
学術機関等
|
2025/01 |
対人問題解決力の教育に関する知見の整理と転移可能性の向上に向けた課題
岡田佳子
|
学校メンタルヘルス |
27巻
2号
177から
191ページまで
|
|
2024/12 |
対人問題解決力の転移評価・促進教材の開発と実践
岡田 佳子, 松田 稔樹
|
シミュレーション&ゲーミング |
34巻
2号
99から
112ページまで
|
NPO法人 日本シミュレーション&ゲーミング学会 |
2024/01 |
Comparison of Japanese University Students’ Interpersonal Conflicts Before and During the COVID-19 Pandemic
Okada, Y, Matsuda, T
|
Proceedings of the 22nd Annual Hawaii International Conference on Education |
683から
668ページまで
|
|
2023/01 |
Evaluating the Transfer Effect of Interpersonal Problem-Solving Skills Education for University Students
Okada, Y, Matsuda, T
|
Proceedings of the 21th Annual Hawaii International Conference on Education |
801から
808ページまで
|
|
2022/06 |
Development of Gaming Materials for Metacognitive Knowledge Retention in Interpersonal Problem Solving and Evaluation of Learning
Effectiveness
Okada, Y, Matsuda, T
|
Proceedings of EdMedia + Innovate Learning. New York City, NY, United States: Association for the Advancement of Computing
in Education (AACE)
|
547から
556ページまで
|
|
2021/06 |
Evaluation of educational effects of gaming instructional materials for promoting metacognitive skills in interpersonal problem
solving
Okada, Y, Matsuda, T
|
Proceedings of EdMedia + Innovate Learning |
581から
586ページまで
|
|
2021/01 |
Gaming instructional materials for promoting metacognitive skills in interpersonal problem solving
Okada Yoshiko, Matsuda Toshiki
|
Proceedings of the 20th Annual Hawaii International Conference on Education |
20巻
914から
920ページまで
|
|
2020/07 |
Types of and Behavioral Patterns in Interpersonal Conflicts for Japanese University Students
Okada, Y, Matsuda, T
|
Proceedings of EdMedia + Innovate Learning. Online, The Netherlands: Association for the Advancement of Computing in Education
(AACE).
|
876から
885ページまで
|
|
2020/01 |
Development of a Japanese Version of Ability Scales of Emotional Intelligence
Okada Yoshiko, Takano Koji, Tsukahara Nozomi
|
Proceedings of the 19th Hawaii International Conference on Education |
19巻
1183から
1189ページまで
|
|
2019/10 |
Development of a Social Skills Education Game for Elementary School Students
Okada Yoshiko, Matsuda Toshiki
|
SIMULATION & GAMING |
50巻
5号
598から
620ページまで
|
|
2019/01 |
Teaching Elementary School Students to Solve Problems through an Educational Game
Okada Yoshiko, Matsuda Toshiki
|
Proceedings of the 18th Hawaii International Conference on Education |
1206から
1208ページまで
|
|
2018/05 |
ソーシャルスキル教育のためのシミュレーション教材の開発:理工系大学生を対象とした実践と評価
岡田 佳子
|
シミュレーション&ゲーミング |
27巻
2号
61から
73ページまで
|
NPO法人 日本シミュレーション&ゲーミング学会 |
2017/11 |
Gaming instructional materials for social skills education for university students
Okada Yoshiko
|
Proceedings of E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education |
424から
429ページまで
|
|
2016/02 |
感情の自己理解を深めるための心理教育プログラムの開発 : 対人関係に苦手意識を持つ中学生を対象とした小グループでの実践
岡田 佳子, 高野 光司, 塚原 望
|
学校メンタルヘルス = Journal of school mental health |
18巻
2号
132から
146ページまで
|
日本学校メンタルヘルス学会 |
2016/01 |
ソーシャルスキル教育実践のための導入的な教員研修プログラムの実施とテキストマイニングによる評価の試み
岡田 佳子
|
日本教育工学会論文誌 |
39巻
0号
133から
136ページまで
|
日本教育工学会 |
2016/01 |
Haptic Virtual Approach: Biological Effect on Touching and Viewing
Atsushi Hoshina, Yoshiko Okada, Irini Giannopulu, Midori Sugaya
|
Universal Access in Human-Computer Interaction; Interaction Techniques and Environments, Pt II |
9738巻
261から
270ページまで
|
|
2016/01 |
Improving Interpersonal Relationship Skills in University Students: Development and Evaluation of a Program Combining Techniques
from Emotional Education, Assertion Training, and Project Adventure
Okada Yoshiko
|
Proceedings of the 15th Hawaii International Conference on Education |
1281から
1291ページまで
|
|
2016/01 |
Estimate emotion method to use biological, symbolic information preliminary experiment
Yuhei Ikeda, Yoshiko Okada, Midori Sugaya
|
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) |
9743巻
332から
340ページまで
|
|
2015/10 |
Feel as agent: Immersive digital dollhouse enhances sociality of children with developmental disorders
Midori Sugaya, Hirotaka Osawa, Yoshiko Okada, Irini Giannopulu
|
HAI 2015 - Proceedings of the 3rd International Conference on Human-Agent Interaction |
127から
134ページまで
|
Association for Computing Machinery, Inc |
2015/01 |
Digital Play Therapy for Children with Developmental Disorders
Yukako Watanabe, Yoshiko Okada, Hirotaka Osawa, Midori Sugaya
|
UNIVERSAL ACCESS IN HUMAN-COMPUTER INTERACTION: ACCESS TO LEARNING, HEALTH AND WELL-BEING, UAHCI 2015, PT III |
9177巻
698から
708ページまで
|
|
2014/10 |
Digital play therapy for children with learning disabilities
Yukako Watanabe, Yoshiko Okada, Hirotaka Osawa, Midori Sugaya
|
HAI 2014 - Proceedings of the 2nd International Conference on Human-Agent Interaction |
185から
188ページまで
|
Association for Computing Machinery, Inc |
2014/01 |
Development of the Psycho-Educational Program for Junior High School Students to Deepen the Self-Awareness of Emotions
岡田 佳子
|
Proceedings of the 13th Hawaii International Conference on Education |
2213から
2222ページまで
|
|
2009/01 |
PF039 小学生のソーシャルスキルトレーニングに関する研究(1) : アセスメント用ソーシャルスキル尺度作成の試み
岡田 佳子, 本田 恵子
|
日本教育心理学会総会発表論文集 |
51巻
552から
552ページまで
|
日本教育心理学会 |
2002/06 |
中学生の心理的ストレス・プロセスに関する研究:二次的反応の生起についての検討
岡田 佳子
|
教育心理学研究 |
50巻
2号
193から
203ページまで
|
|