発表年月
|
タイトル/共同研究者
|
発表者
|
掲載誌
|
巻・号・頁
|
学会名等
|
|
Psycho-Educational Program for Elementary School Students: Development of a Program Combining Emotional Education and Social
Skills Training
Okada Yoshiko
|
Okada Yoshiko |
|
|
Proceedings of the 14th Hawaii International Conference on Education |
2023/11 |
対人問題解決におけるメタ認知力を育む指導の改善とゲーミング手法を用いた効果の検討
岡田佳子, 松田稔樹
|
岡田佳子, 松田稔樹 |
|
|
日本シミュレーション&ゲーミング学会 |
2023/01 |
Evaluating the Transfer Effect of Interpersonal Problem-Solving Skills Education for University Students
Okada, Y, Matsuda, T
|
Okada, Y, Matsuda, T |
|
|
Hawaii International Conference on Education |
2022/06 |
Development of Gaming Materials for Metacognitive Knowledge Retention in Interpersonal Problem Solving and Evaluation of Learning
Effectiveness
Okada, Y, Matsuda, T
|
Okada, Y, Matsuda, T |
|
|
Proceedings of EdMedia + Innovate Learning |
2021/10 |
対人問題解決におけるメタ認知技能を促すための対話方略の効果
岡田佳子, 松田稔樹
|
岡田佳子, 松田稔樹 |
|
|
日本教育工学会2021年秋季全国大会 |
2021/06 |
Evaluation of educational effects of gaming instructional materials for promoting metacognitive skills in interpersonal problem
solving
Okada, Y, Matsuda, T
|
Okada, Y, Matsuda, T |
|
|
Proceedings of EdMedia + Innovate Learning |
2021/01 |
Gaming instructional materials for promoting metacognitive skills in interpersonal problem solving
Okada Yoshiko, Matsuda Toshiki
|
Okada Yoshiko, Matsuda Toshiki |
|
|
Proceedings of the 20th Annual Hawaii International Conference on Education |
2020/12 |
人間関係論のカリキュラム再設計 - 知識・技能の獲得から問題解決力・メタ認知力を育む指導への転換
岡田 佳子, 松田 稔樹
|
岡田 佳子, 松田 稔樹 |
|
|
日本シミュレーション&ゲーミング学会 秋期全国大会 |
2020/10 |
問題解決的統計データ分析の総合演習用ゲーミング教材 (教育の情報化/一般)
岡田 佳子, 松田 稔樹
|
岡田 佳子, 松田 稔樹 |
|
|
日本教育工学会研究報告集 |
2020/07 |
Types of and Behavioral Patterns in Interpersonal Conflicts for Japanese University Students
Okada, Y, Matsuda, T
|
Okada, Y, Matsuda, T |
|
|
Proceedings of EdMedia + Innovate Learning. Online, The Netherlands: Association for the Advancement of Computing in Education
(AACE).
|
2020/01 |
Development of a Japanese Version of Ability Scales of Emotional Intelligence
Okada Yoshiko, Takano Koji, Tsukahara Nozomi
|
Okada Yoshiko, Takano Koji, Tsukahara Nozomi |
|
|
Proceedings of the 19th Hawaii International Conference on Education |
2019/11 |
問題解決力として統計的データ分析方法を指導する授業カリキュラム:学習成果の転移を促すための演習課題の試作
岡田 佳子, 松田 稔樹
|
岡田 佳子, 松田 稔樹 |
|
|
日本シミュレーション&ゲーミング学会全国大会論文報告集 |
2019/01 |
Teaching Elementary School Students to Solve Problems through an Educational Game
Okada Yoshiko, Matsuda Toshiki
|
Okada Yoshiko, Matsuda Toshiki |
|
|
Proceedings of the 18th Hawaii International Conference on Education |
2018/11 |
小学生向けソーシャルスキル教育ゲームの開発とその効果検証方法およびICT化の検討
松田 稔樹, 岡田 佳子
|
松田 稔樹, 岡田 佳子 |
|
|
日本シミュレーション&ゲーミング学会全国大会論文報告集 |
2018/09 |
SIG-10の取り組みとSIGセッションの概要〜育成する資質・能力に応じたプログラミング活動の設計と評価〜
松田 稔樹, 玉田 和恵, 栗山 直子, 岡田 佳子
|
松田 稔樹, 玉田 和恵, 栗山 直子, 岡田 佳子 |
|
|
日本教育工学会第34回全国大会 |
2018/01 |
Social Skills Training Based on the Problem-solving Framework for Junior and Senior High School Students with Difficulty in
Interpersonal Relationships
Okada Yoshiko
|
Okada Yoshiko |
|
|
Proceedings of the 17th Hawaii International Conference on Education |
2017/11 |
Gaming instructional materials for social skills education for university students
Okada Yoshiko
|
Okada Yoshiko |
|
|
Proceedings of E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education |
2017/09 |
SIG10の取り組みとSIGセッションの概要
松田 稔樹, 玉田 和恵, 萩生田 伸子, 岡田 佳子, 遠藤 信一
|
松田 稔樹, 玉田 和恵, 萩生田 伸子, 岡田 佳子, 遠藤 信一 |
|
|
日本教育工学会第33回全国大会 |
2017/01 |
The development of gaming materials for social skills education
Okada Yoshiko
|
Okada Yoshiko |
|
|
Proceedings of the 16th Hawaii International Conference on Education |
2016/09 |
SIG10の取り組みとSIGセッションの概要
松田 稔樹, 玉田 和恵, 萩生田 伸子, 岡田 佳子, 遠藤 信一
|
松田 稔樹, 玉田 和恵, 萩生田 伸子, 岡田 佳子, 遠藤 信一 |
|
|
日本教育工学会第32回全国大会 |
2016/09 |
ソーシャルスキル教育の指導・評価法とゲーミング教材の可能性
岡田 佳子, 松田 稔樹
|
岡田 佳子, 松田 稔樹 |
|
|
日本教育工学会第32回全国大会 |
2016/07 |
表情と生体情報を用いた感情の推測方法の検討
池田 悠平, 岡田 佳子, 堀江 亮太, 菅谷 みどり
|
池田 悠平, 岡田 佳子, 堀江 亮太, 菅谷 みどり |
|
|
マルチメディア,分散協調とモバイルシンポジウム2016論文集 |
2016/03 |
Haptic Virtual: 視覚および触覚が生体情報に及ぼす影響
保科 篤志, 菅谷 みどり, 岡田 佳子
|
保科 篤志, 菅谷 みどり, 岡田 佳子 |
|
|
第78回全国大会講演論文集 |
2016/01 |
Improving Interpersonal Relationship Skills in University Students: Development and Evaluation of a Program Combining Techniques
from Emotional Education, Assertion Training, and Project Adventure
Okada Yoshiko
|
Okada Yoshiko |
|
|
Proceedings of the 15th Hawaii International Conference on Education |
2016/01 |
Estimate emotion method to use biological, symbolic information preliminary experiment
Yuhei Ikeda, Yoshiko Okada, Midori Sugaya
|
Yuhei Ikeda, Yoshiko Okada, Midori Sugaya |
|
|
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) |
2016/01 |
Haptic Virtual Approach: Biological Effect on Touching and Viewing
Atsushi Hoshina, Yoshiko Okada, Irini Giannopulu, Midori Sugaya
|
Atsushi Hoshina, Yoshiko Okada, Irini Giannopulu, Midori Sugaya |
|
|
Universal Access in Human-Computer Interaction; Interaction Techniques and Environments, Pt II |
2016/01 |
大学生を対象としたソーシャルスキル向上の試み ―感情・行動・認知の学習と体験学習を組み合わせたプログラムの実施と評価―
岡田 佳子
|
岡田 佳子 |
|
|
日本学校メンタルヘルス学会 第19回大会発表論文集 |
2015/10 |
Feel as agent: Immersive digital dollhouse enhances sociality of children with developmental disorders
Midori Sugaya, Hirotaka Osawa, Yoshiko Okada, Irini Giannopulu
|
Midori Sugaya, Hirotaka Osawa, Yoshiko Okada, Irini Giannopulu |
|
|
HAI 2015 - Proceedings of the 3rd International Conference on Human-Agent Interaction |
2015/09 |
育成すべき資質能力の明確化や評価と一体化した指導の方法論
松田 稔樹, 遠藤 信一, 玉田 和恵, 萩生田 伸子, 岡田 佳子
|
松田 稔樹, 遠藤 信一, 玉田 和恵, 萩生田 伸子, 岡田 佳子 |
|
|
日本教育工学会第31回全国大会 |
2015/07 |
橙色の屋根のお家:デジタルプレイセラピーの科学的評価法の検討
保科篤志, 渡辺柚佳子, 樫村健人, 岡田佳子, 菅谷みどり
|
保科篤志, 渡辺柚佳子, 樫村健人, 岡田佳子, 菅谷みどり |
|
|
情報処理学会シンポジウムシリーズ(CD-ROM) |
2015/02 |
橙色の屋根のお家: 発達障害を持つ子ども向けのデジタルプレイセラピーの提案
渡辺 柚佳子, 樫村 健人, 岡田 佳子, 大澤 博隆, 菅谷 みどり
|
渡辺 柚佳子, 樫村 健人, 岡田 佳子, 大澤 博隆, 菅谷 みどり |
|
|
情報処理学会研究報告. UBI, [ユビキタスコンピューティングシステム] |
2015/01 |
Digital Play Therapy for Children with Developmental Disorders
Yukako Watanabe, Yoshiko Okada, Hirotaka Osawa, Midori Sugaya
|
Yukako Watanabe, Yoshiko Okada, Hirotaka Osawa, Midori Sugaya |
|
|
UNIVERSAL ACCESS IN HUMAN-COMPUTER INTERACTION: ACCESS TO LEARNING, HEALTH AND WELL-BEING, UAHCI 2015, PT III |
2014/10 |
Digital play therapy for children with learning disabilities
Yukako Watanabe, Yoshiko Okada, Hirotaka Osawa, Midori Sugaya
|
Yukako Watanabe, Yoshiko Okada, Hirotaka Osawa, Midori Sugaya |
|
|
HAI 2014 - Proceedings of the 2nd International Conference on Human-Agent Interaction |
2014/09 |
橙色の屋根のお家:楽しみながら訓練できるデジタルセラピーデバイス
渡辺 柚佳子, 岡田 佳子, 大澤 博隆, 河合 広至, 菅谷 みどり
|
渡辺 柚佳子, 岡田 佳子, 大澤 博隆, 河合 広至, 菅谷 みどり |
|
|
エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2014論文集 |
2014/07 |
橙色の屋根のお家:コミュニケーションに障害を持つ児童向けのデジタル教材
渡辺柚佳子, 岡田佳子, 大澤博隆, 菅谷みどり
|
渡辺柚佳子, 岡田佳子, 大澤博隆, 菅谷みどり |
|
|
情報処理学会研究報告. UBI, [ユビキタスコンピューティングシステム] |
2014/01 |
Development of the Psycho-Educational Program for Junior High School Students to Deepen the Self-Awareness of Emotions
岡田 佳子
|
岡田 佳子 |
|
|
Proceedings of the 13th Hawaii International Conference on Education |
2013/03 |
ソーシャルスキル教育実践のための教員研修プログラム開発の試み
岡田 佳子
|
岡田 佳子 |
|
|
日本教育工学会研究報告集 |
2010/01 |
J032 現場に役立つ実践的研究の進め方(自主シンポジウム)
岡田 佳子, 高野 光司, 神山 正雄, 高橋 あつ子
|
岡田 佳子, 高野 光司, 神山 正雄, 高橋 あつ子 |
|
|
日本教育心理学会総会発表論文集 |
2010/01 |
K358 小学生のソーシャルスキルトレーニングに関する研究(2) : アセスメントに基づく介入プログラムの立案と実施(口頭セッション59 ソーシャル・スキル)
岡田 佳子
|
岡田 佳子 |
|
|
日本教育心理学会総会発表論文集 |
2009/01 |
教育心理学における少人数教育研究の最前線(自主シンポジウムB3)
山森 光陽, 萩原 康仁, 尾川 正洋, 有馬 道久, 岡田 佳子, 岡田 いずみ, 大内 善広, 出口 毅, 無藤 隆
|
山森 光陽, 萩原 康仁, 尾川 正洋, 有馬 道久, 岡田 佳子, 岡田 いずみ, 大内 善広, 出口 毅, 無藤 隆 |
|
|
日本教育心理学会総会発表論文集 |
2009/01 |
PF039 小学生のソーシャルスキルトレーニングに関する研究(1) : アセスメント用ソーシャルスキル尺度作成の試み
岡田 佳子, 本田 恵子
|
岡田 佳子, 本田 恵子 |
|
|
日本教育心理学会総会発表論文集 |
2004/09 |
不安の継時的変化と学業成績の関係の再検討
岡田佳子, 片山かおる
|
岡田佳子, 片山かおる |
|
|
日本教育心理学会総会発表論文集 |
2004/08 |
不安と学業成績の関係の再検討
岡田佳子, 片山かおる
|
岡田佳子, 片山かおる |
|
|
日本心理学会大会発表論文集 |
2004/01 |
PF100 不安の継時的変化と学業成績の関係の再検討(ポスター発表F,研究発表)
岡田 佳子, 片山 かおる
|
岡田 佳子, 片山 かおる |
|
|
日本教育心理学会総会発表論文集 |
2004/01 |
12 ATI研究からの展開 : その新しい動向(自主シンポジウムC)
安藤 寿康, 山森 光陽, 岡田 佳子, 藤谷 智子, 鹿毛 雅治, 並木 博
|
安藤 寿康, 山森 光陽, 岡田 佳子, 藤谷 智子, 鹿毛 雅治, 並木 博 |
|
|
日本教育心理学会総会発表論文集 |
2003/08 |
男子高校生における定期試験前の学習に関する研究 (1)―学習方法の認知が定期試験前後の心理的ストレス反応の継時的変化に及ぼす影響―
岡田佳子, 片山かおる, PARK K
|
岡田佳子, 片山かおる, PARK K |
|
|
日本心理学会大会発表論文集 |
2003/08 |
男子高校生における定期試験前の学習に関する研究 (2)―勉強の重要性と学習方法に対する認知が男子高校生の行動制御と学業成績に及ぼす影響―
PARK K, 片山かおる, 岡田佳子
|
PARK K, 片山かおる, 岡田佳子 |
|
|
日本心理学会大会発表論文集 |
2003/01 |
PB64 男子高校生の定期試験場面での心理的ストレス反応に影響を及ぼす諸要因(教授・学習,ポスター発表B)
岡田 佳子, 片山 かおる
|
岡田 佳子, 片山 かおる |
|
|
日本教育心理学会総会発表論文集 |
2002/08 |
中学生の学校ストレスに関する研究(4)― 一次的反応と二次的反応の対応関係について―
岡田佳子
|
岡田佳子 |
|
|
日本心理学会大会発表論文集 |
2002/01 |
中学生の学校ストレスに関する研究(5) ―コーピング・パターンと心理的ストレス反応の関係について―
岡田 佳子
|
岡田 佳子 |
|
|
日本教育心理学会総会発表論文集 |
2001/01 |
PD43 中学生の学校ストレスに関する研究(3) : ストレッサーとコーピング・パターンの関係についての基礎的研究
岡田 佳子
|
岡田 佳子 |
|
|
日本教育心理学会総会発表論文集 |
2000/01 |
PC46 中学生の学校ストレスに関する研究 (2) : 構造方程式モデルによる二次的反応の生起に関する分析
岡田 佳子
|
岡田 佳子 |
|
|
日本教育心理学会総会発表論文集 |
1999/01 |
PB42 中学生の学校ストレスに関する研究(1) : 学校ストレッサーとストレス反応の関係について
岡田 佳子
|
岡田 佳子 |
|
|
日本教育心理学会総会発表論文集 |