論文

発表年月 タイトル/共同研究者 掲載誌 巻・号・頁 学術機関等
2024/10 Visual priming effects for prehension movements at different time points
Ryotaro KINOSHITA, Mitsunori TADA, Kiyomi YATABE
International Journal of Affective Engineering
2024/01 Mechanisms of higher cognitive functions facilitating rapid movement -- Insights from visuomotor priming --
Tomonori MORITA, Kou OSAWA, Kiyomi YATABE
ITE Technical Report 48巻 7から 10ページまで
2024/01 The relationship between general cognitive function and age of onset on foreign language learning
Kiyomi YATABE
JSLS Handbook 25巻 148から 149ページまで
2024/01 Modulating cognitive processes: The impact of linguistic cues on visuo-motor integration
Minato KAMBE, Kiyomi YATABE
JSLS Handbook 25巻 192から 193ページまで
2023/01 Assistive technology for cognition: Enhancing body movement through linguistic cues in mixed reality
Minato KAMBE, Kizuki YOSHITAKE, Kiyomi YATABE
JSLS Handbook 24巻 201から 202ページまで
2023/01 Effects of distractors shown in central vision on performance in tasks involving peripheral visual processing
Shoya ITO, Kiyomi YATABE
Proceedings of the South East Asian Technical University Consortium 17巻 397から 401ページまで
2023/01 Estimation of audience interest using mixed reality devices
Atsushi KOZONO, Kiyomi YATABE
Proceedings of the South East Asian Technical University Consortium 17巻 100から 105ページまで
2023/01 Visual priming effects for prehension movements
Ryotaro KINOSHITA, Mitsunori TADA, Kiyomi YATABE
International Symposium on Affective Science and Engineering 1から 4ページまで Japan Society of Kansei Engineering
2022/01 自然言語処理を用いた学びの振り返りについて
矢田部 清美
慶應義塾 外国語教育研究 18巻 103から 112ページまで
2020/01 高等学校ドイツ語授業におけるパフォーマンス課題の実践報告
吉村 創, 矢田部 清美, 境 一三
慶應義塾 外国語教育研究 16巻 73から 93ページまで 慶應義塾大学外国語教育研究センター
2020/01 非侵襲的脳機能同時計測システム構築について
矢田部 清美, 佐藤 大樹, 酒井 康徳
特別教育・研究報告集 1巻 94から 97ページまで 芝浦工業大学連携推進部
2019/01 Embedded Control Systemsおよびシミュレーション工学演習充実のためのアクティブラーニング授業環境の構築
渡邉 宣夫, 花房 昭彦, 高木 基樹, 川上 幸男, 伊藤 和寿, 飯塚 浩二郎, 矢田部 清美, 三好 匠
特別教育・研究報告集 51から 54ページまで 芝浦工業大学連携推進部
2019/01 外国語学習法の一般的認知機能への影響
矢田部 清美
慶應義塾大学日吉紀要 59巻 93から 106ページまで 慶應義塾大学日吉紀要刊行委員会
2019/01 Reflections of the concept of Bildung in the current educational context Journal of Foregin Language Education 15巻 83から 92ページまで Keio Research Center for Foreign Language Education